Leitung: Anja Wilke, Phillip Fuchs

mixtape@koelncampus.com

Mixtape vom 06.04.2018:

Die Favoriten meiner Favoriten

Mixtapes sind immer was persönliches - Doch was, wenn man andere die Lieder aussuchen lässt? Zwei Stunden Lieblingslieder meiner Lieblingspersonen.

(CC BY 2.0) B_earth_photos / flickr.com

Was ist eigentlich ein Lieblingslied? Ist es das Lied, das einen am längsten begleitet? Ist es das Lied, das die stärksten Emotionen hervorruft? Ist es das Lied, das dir immer gute Laune macht? Jeder hat seine eigene Interpretation, was das ganz persönliche Lieblingslied ausmacht. Ich wollte von meinen Freunden und meiner Familie wissen, was ihre ganz eigenen, heiligsten Lieblingslieder sind - und dabei rausgekommen sind einige Überraschungen.

Ich bitte deshalb um Entschuldigung, falls der ein oder andere geübte Kölncampus-Hörer nun hochschreckt, wenn da nun ein Weihnachtslied läuft - ich wollte aber so wenig wie möglich an dem Mixtape rumschrauben, damit es authentisch bleibt. 
Ein paar Lieblingslieder hab ich sogar selbst rein geschmuggelt. Bleibt mir also nur zu sagen: Genießt die wirklich bunte Mischung!

Danke an: Eva E., Kira, Phillip, Laura H., Laura G., Meine Mami, Philipp, Julia E., Cheyenne, Meine Tanti, Vicky, Meine Omi, Negisa, Deniz, Lina, Becci B., David, Ben, Marit, Schni, Eva G., Maike, Deni, Julia B., Domi und Becci P. - Fühlt euch gedrückt.

Playlist:

lana del rey – pawn shop blues (lana del ray a.k.a. lizzy grant) 5 points records

toploader – dancing in the moonlight (onka's big moka) epic records

alexisonfire – boiled frogs (crisis) vagrant records

men at work – down under (business as usual) columbia

laura marling – nouel (semper femina) more alarming records

pixies – where is my mind (surfer rosa) 4ad

marina and the diamonds – teen idle (electra heart) atlantic records uk

aerosmith – i don't want to miss a thing (single) columbia

samiam – dull (astray) burning heart records

avril lavigne – my happy ending (under my skin) rca records

seeed – ding (next!) downbeat records

joni mitchell – both sides now (clouds) reprise records

mumford & sons – the cave (sigh no more) island records

florence and the machine – you've got the love (lungs) island records

sum41 – walking disaster (underclass hero) island records

frank sinatra – my way (nothing but the best) warner

james blake – overgrown (overgrown) atlas

eelke kleijn – home (street parade 2017 warm up) future sounds

all time low – remembering sunday (so wrong, it's right) hopeless records

die toten hosen – weihnachtsmann vom dach (wir warten auf's christkind) jkp

wham – last christmas (music from the edge of heaven) columbia

keaton henson – small hands (dear) motive sounds recordings

jennifer rostock – ein schmerz und eine kehle (schlaflos) warner

elvis presley – can't help falling in love (the complete movie collection) classic music international

the killers – mr. Brightside (hot fuss) island records

nerd – provider (ins earch of...) virgin records america

lana del rey – fucked my way up to the top (ultraviolence) interscope

vnv nation – space & time (automatic) anachron sounds

metallica – nothing else matters (metallica) elektra records

true moon – honey (true moon) lövely records

a day to remember – all i want (what seperates me from you) victory records



 

Redaktionelle Leitung: Jonathan Penschek

Sag's weiter: