Leitung: Sina Zecarias

mixtape@koelncampus.com

Mixtape vom 17.03.2017:

You know what, I'm gonna make you a mixTAPE

Gesagt, getan. Unsere Musikredakteurin hat sich ein paar Kassetten geschnappt und sich an die Tapedecks gesetzt. Mit Liebe handgemacht!

(CC BY 2.0) Generationbass.com / flickr.com

Ich besitze drei Kassetten. Zumindest glaube ich das. Volley, ein Disney Kinderchor, der Weihnachtslieder singt und Gute Nacht Geschichten. Daraus lässt sich nur mäßig ein Mixtape zusammenstellen. Höchstens ich produziere diverse Remixe - das mache ich aber lieber ein anderes Mal...

Stattdessen habe ich mich umgehört und ein paar liebe Menschen haben mir ein paar ihrer Exemplare geliehen. Der Dank gilt Fiete, Daniel, Anja, Claudia und zu guter letzt Papa und Mama.

Meiner Mama habt ihr auch die exklusivsten Songs zu verdanken. Wie es sich für eine Mutter gehört, sammelt sie meine Errungenschaften. So auch jene, die sie eher abgeschreckt haben. Freut euch also auf live auf Kassette aufgenommene Songs meiner Female Hardcore/Punk-Band Disco Sabotage aus Schulzeiten. Ich bin der Typ, der da schreit (also neben Timo..)

Ich sag euch, das hat Spaß gemacht. Viel mehr noch als CDs für Roadtrips oder Festivals brennen. Macht das auch mal!

Die technischen Fehler sind übrigens einfach nur "real". Verzeiht mir. Ich hoffe dennoch, euch bleibt unser Notprogramm erspart.

Playlist

disco sabotage - disco sabotage (single) eigenvertrieb
gurr - super tired (gurr) drug party tapes
bowie, david - moonage daydream (guardians of the galaxy awesome mix vol. 1) marvel music
falco - the star of moon and sun (emotional) teldec
kutmah - untitled 1 (black waves tapes vol. 2) izwid records
equip - peaceful clearing (i dreamed of a palace in the sky) dream catalogue
die wirklichkeit - ihr (alles nur psyche) ko?m?
parakeet - toumono (shonen hearts) rough trade
kutmah - untitled 2 (black waves tapes vol. 2) izwid records
police, the - next to you (outlandos d'amour) a&m records
t e l e p a t h - track 16 (the path to lost eden) dream catalogue*
foie - last blast (the lost future) speak sleazy sounds
kutmah - untitled 7 (black waves tapes vol. 2) izwid records
bläck föös & fründe (live) - stellt uch vüür [imagine] (1989 em millowitsch) emi electrola
wang chung - dance hall days (points on the curve) geffen
imperial topaz - periphery (motion sickness of time travel / imperial topaz split ep) tranquility tapes
kutmah - untitled 12 (black waves tapes vol. 2) izwid records
demarco, mac - dreamin' fast (2 demos) captured tracks records
wildmen - crazy (wildmen) no=fi recordings
moyet, alison - all cried out (alf) columbia
kutmah - untitled 14 (black waves tapes vol. 2) izwid records
quartz safari - supernova (quartz safari) fadeaway
girlfriend of many pilots - golden chain (girlfriend of many pilots / mile me deaf split ep) wilhelm show me the major label
mile me deaf - ventures (single stringer) numavi records
kutmah - untitled 16 (black waves tapes vol. 2) izwid records
dire straits - money for nothing (brothers in arms) vertigo records
mohné, achim - how to use this cassette (and it could have been dead) the tapeworm
eternal summers - 100 ( the drop beneath) kanine records
kutmah - untitled 18 (black waves tapes vol. 2) izwid records
ultimate paintings - sleep now (wills picks vol. 1) eigenvertrieb
bap - zofall un e janz klei' bessje glöck (zwesche salzjebäck un bier) emi electrola
watkins, zachary james - black spiritals iii-iv (black spirituals) the tapeworm
kutmah - untitled 21 (black waves tapes vol. 2) izwid records
bikini beach - fuzz me hard (bikini beach) garage love records
sex jams - ages (post teenage shine) eternal laser
lindenberg, udo - honky tonky show (livehaftig) telefunken
kutmah - untitled 24 (black waves tapes vol. 2) izwid records
electric light orchestra - mr. blue sky (out of the blue) columbia
kepler - invisible (how to disappear) adorno records
volley - have fun (single) eigenvertrieb
disco sabotage - timo in the labyrinth (single) eigenvertrieb

*Unser System spricht nur Unicode.

 

Redaktionelle Leitung: Carolin Blefgen

Sag's weiter: